X

Φορμα επικοινωνιας

Σημείωσε στην παρακάτω φόρμα ποια CD, DVD ή εκδόσεις (και πόσα αντίτυπα από το καθένα) θέλεις από το distro του antifaLive, όπως και το mail σου, κι εμείς θα επικοινωνήσουμε μαζί σου για την αποστολή.

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

CHUCK D / PUBLIC ENEMY

"What I use in the battle for the mind / I hit it hard /Like it supposed /"

PUBLIC ENEMY / shut em down

"[...] Θυμάμαι το 1965, τη βαριά ατμόσφαιρα στο σπίτι των παππούδων μου όταν έφτασε η είδηση της δολοφονίας του Malcolm X. Όταν δολοφόνησαν τον Martin Luther King πήγαινα Τρίτη Γυμνασίου.
Την επομένη η μητέρα μου πήγε στη δουλειά φορώντας μαύρα. Το βράδυ, όταν γύρισε σπίτι είπε ότι πάρα πολλοί λευκοί ήταν αναστατωμένοι και δεν ήξεραν πως να αντιδράσουν γιατί δεν είχαν ποτέ τους ξαναδεί τους Μαύρους να νιώθουν τόσο βαθιά συγκίνηση για κάποιον άνθρωπο ούτε τους είχαν δει ποτέ να θρηνούν μαζικά. Ήμουν ακόμα παιδί, αλλά όλα αυτά ήταν καθοριστικά γεγονότα, όπως η σφαγή των Μαύρων Πανθήρων Fred Hampton και Mark Clark στο Σικάγο το 1969, κάτι που δε πέρασε απαρατήρητο στο σπίτι μου. Τα πιο κρίσιμα χρόνια της ανάπτυξης μου τα πέρασα μέσα στη καρδιά της φλόγας του κινήματος των Μαύρων Πανθήρων. Μέσα σε μια περίοδο πέντε χρόνων τα μέλη της οικογένειας μου και οι Μαύροι γενικότερα χρησιμοποιούσαν αρχικά τον όρο "Νέγρος", το 1963-1964, για να περάσουν στο "έγχρωμος", το 1966-1967, και να καταλήξουν να χρησιμοποιούν το 1968 με υπερηφάνεια τον όρο "Μαύρος".[...]
[...] Η Μαύρη και λευκή νεολαία, που καταναλώνουν τα διάφορα "Μαύρα στιλ" μόδας, δεν έχουν ιδέα ότι μερικές απ΄αυτές τις μόδες που προωθούνται στην αγορά απ' τον Tommy Hilfinger κι άλλους σχεδιαστές - ειδικά τα φαρδιά παντελόνια τζην- πρωτοεμφανίστηκαν στις φυλακές. Το 1970 οι φυλακές σταμάτησαν να δίνουν ζώνες στους κρατούμενους, επειδή οι κρατούμενοι τις χρησιμοποιούσαν για να κρεμαστούν. Έτσι λοιπόν, αν σε έναν κρατούμενο με βάρος γύρω στα εβδομήντα κιλά έδιναν ένα παντελόνι μεγαλύτερου μεγέθους απ΄αυτό που φορούσε κανονικά, δεν είχε άλλη επιλογή από το να αφήσει να πέφτει φαρδύ και να σακουλιάζει. Το ίδιο συνέβη και με τους Run DMC και τα Adidas που φορούσαν δίχως κορδόνια. Άλλη μια μόδα που μας ήρθε από τις φυλακές. Τα κορδόνια σταμάτησαν να παρέχονται για τον ίδιο λόγο που σταμάτησαν και οι ζώνες. Έτσι λοιπόν, τα αδέρφια στις φυλακές δεν είχαν ούτε κορδόνια. Σήμερα υπάρχουν εταιρείες που θησαυρίζουν από αυτές τις μόδες πουλώντας τις στα εμπορικά κέντρα και τα υπόλοιπα καταστήματα της καθωσπρέπει Αμερικής, και τα κέρδη καταλήγουν σε κάποια λευκή τσέπη.[...]
[...] Αρχίσαμε να βλέπουμε πόση δύναμη μπορεί να μεταφέρει το Rap αν χρησιμοποιηθεί σωστά για να εκφράσει το τρόπο σκέψης και δράσης μας κι αν μιλήσει με τέτοιους στίχους και με τέτοια συνειδητότητα που να αποκαλύψει ολόκληρη την πορεία του πολιτισμού, που είναι μια ιστορία επικυριαρχίας. Επικυριαρχίας των λευκών πάνω στους Μαύρους, επικυριαρχίας του αρσενικού πάνω στο θηλυκό, επικυριαρχίας του ανθρώπου πάνω στη φύση κι επικυριαρχίας των πλειοψηφιών επί των μειονοτήτων.[...]
[...]Όταν βγήκαν ράπερ από το Όκλαντ και το Λος Άντζελες και μίλησαν με στίχους τους για τις οπτικές παραστάσεις του τόπου τους, οι άνθρωποι σε όλα τα μέρη της Αμερικής μπορούσαν να πληροφορηθούν για τη ζωή των Μαύρων σε αυτές τις περιοχές χωρίς να χρειάζεται να παρακολουθήσουν ειδήσεις. Αποκαλώ το Rap το "Μαύρο CNN".[...]
[...] Όταν αναφέρομαι στη σημαία και τον εθνικό ύμνο της Αμερικής, λέω ότι το κόκκινο χρώμα της σημαίας αντιπροσωπεύει το αίμα που έχουμε χύσει. Τα αστέρια της σημαίας αντιπροσωπεύουν τα αστράκια που βλέπαμε όταν μας χτυπούσαν στο κεφάλι. Το γαλάζιο της σημαίας είναι τα θλιμμένα τραγούδια που τραγουδούσαμε σε όλη την ιστορία μας, τα blues και τα gospel, πιστεύοντας ότι όταν πεθάνουμε θα πάμε στον παράδεισο. Οι ρίγες της αμερικάνικης σημαίας συμβολίζουν τα σημάδια στις πλάτες μας. Το λευκό της σημαίας είναι προφανές- δεν υπάρχει πουθενά μαύρο.[...]"


Chuck D, Fight the Power